Inne polecane miejsca,  LATO W MIEŚCIE,  Place zabaw

Stacja Parkowa – wodny plac zabaw, plaża, brodzik dla dzieci

Przy krakowskim Parku Wodnym działa latem Stacja Parkowa, czyli miejsce wypoczynku i rekreacji. Wiecie co, my tutaj trochę poczuliśmy się jak na wywczasie zagranicznym. 😂 Ale dodamy, że tylko trochę! Bo do wczasów pod palmą w greckim kurorcie to trochę brakuje. Jednak nie da się zapomnieć, że to nie Rodos, Kreta czy Korfu, a nasz poczciwy Kraków, który nawet nie leży nad morzem! Wracając do Stacji Parkowej powiemy – no fajne jest to miejsce! Warte uwagi i wybrania się tu w szczególności z dziećmi. Bo odnieśliśmy wrażenie, że królują tu głównie atrakcje dla najmłodszych!

Stacja Parkowa – jak wygląda

Jest to wielofunkcyjna, rekreacyjno – wypoczynkowa plaża z placami zabaw, w tym z wodnym placem zabaw oraz brodzikiem. Stacja Parkowa znajduje się pomiędzy Parkiem Wodnym a Hotelem Swing. Jednym słowem można powiedzieć, że to miejsce wodnych i plażowych zabaw na zewnątrz. Jest tu możliwe wejście połączone z Parkiem Wodnym lub osobne. A co ciekawe po godzinie 18 – wejście jest w atrakcyjnej obniżonej cenie – ta promocja jest z tego co nam wiadomo do końca lipca!

Na Stację Parkowa składają się dwa poziomy.

Wchodząc przez bramkę przy Parku Wodnym, czyli bez wejścia na baseny wewnętrzne, najpierw przechodzimy obok szafek zamykanych na kluczyk – trzeba mieć 2 zł na depozyt. Tu też są przebieralnie. Dalej mamy górną część Stacji, czyli płytki brodzik z wodospadami oraz leżaki rozstawione na sztucznej trawie. Brodzik jest bardzo płytki, woda cieplutka. Dodatkową atrakcją są wodospadziki rozpryskujące wodę.

Na dolną, główną część Stacji Parkowej schodzi się po schodach – akurat nie zrobiłam schodom żadnego zdjęcia. Ale trzeba na nich bardzo uważać, szczególnie idąc z dziećmi.

Co tu się znajduje (w głównej części Stacji Parkowej):

• Dwie spore, piaszczyste plaże z dużą ilością leżaków, namiotem, stolikami. Nie było tu zabawek plażowych, więc trzeba zabrać swoje.
  • Duży, wodny plac zabaw (dużo większy od tego, który jest w Parku Jordana)
  • Cztery różne place zabaw: jeden na piasku – dla maluszków, drugi na środku pomiędzy wodnym placem zabaw a plażą – niska konstrukcja ze zjeżdżalnią, trzeci – większy z kilkoma konstrukcjami w tym z mini ścianką wspinaczkową, czwarty – to linki na górce i dwie szybkie zjeżdżalnie.
  • Konstrukcja z mgiełką wodną
  • Stół do pinponga i kołowrotek
  • Taki swojego rodzaju park linowy (?) – a tak naprawdę nisko zawieszone kładki z linkami – moje dzieci spędziły tu dużo czasu – chyba im się to podobało
  • Dwa punkty gastronomiczne – jeden z lodami, goframi, kawą, drugi większy z daniami obiadowymi, napojami
  • Przy większym barze zadaszone stoliki – było tam dostępne także krzesełko do karmienia dla maluszków
  • Toalety, prysznice

Wodny plac zabaw

On tutaj wymiata! Jest dużo większy i z większą ilością atrakcji niż ten ogólnodostępny w Parku Jordana. Po pierwsze woda jest tu podgrzewana, co było znacząco czuć, jak zaczęło wiać przed burzą. Do tego tryskająca woda była włączona ciągle i nie trzeba było na nią czekać. Tutaj też jest więcej elementów z których woda tryska. Ogólnie dużo więcej atrakcji, więcej miejsca. Bardzo nam się podobał ten wodny plac zabaw. A dzieci bawiły się tu znakomicie! Coś czuję, że będziemy tu często przyjeżdżać.

Jedyne czego tu może brakować to cienia. My byliśmy tu po południu i liczyliśmy się z tym, że spędzimy dwie godzinki w słońcu… ale się przeliczyliśmy – no bo w końcu to nie Grecja, a Kraków i z południa nagle nadciągnęła burzowa chmura, która postraszyła nas ciemnym niebem (co zresztą widać na zdjęciach) i szybkim powrotem do domu! Także chmura ta zakryła słońce i trudno nam powiedzieć czy cienia jest dużo, czy mało. Ale raczej to drugie, bo niewiele tu parasoli, drzew, a plaża i wodny plac zabaw są bardzo wyeksponowane. Więc może ta opinia jest zbyt na plus, bo nas nie usmażyło słonko i nie musieliśmy się chować, choć pogody nie wybieraliśmy.

Godziny otwarcia:

W sezonie letnim – codziennie 9.00 – 22:00

Stacja Parkowa – cennik:

• Wejście bez limitu czasu: normalny – 35 zł; ulgowy – 30 zł
  • Wejście na 2 h: normalny – 25 zł; ulgowy – 20 zł
  • Wejście dla dziecka do 104 cm wzrostu – 3 zł
  • Bilet rodzinny 2 h dla min. 3 osób (w tym max. 2 osoby dorosłe) – 57 zł; każdy kolejny bilet 19 zł
  • Bilet rodzinny bez limitu czasu dla min. 3 osób (w tym max. 2 osoby dorosłe) – 87 zł; każdy kolejny bilet 29 zł
  • KARNET DWUMIESIĘCZNY – 150 zł

Można też kupić bilet wstępu połączony z Parkiem Wodnym – wtedy wchodzi się przez główne kasy wewnątrz budynku Parku Wodnego. Wyjście na Stację Plażową jest wtedy ze środka przez bramki, na których odbija się opaskę.

Dokładny cennik wejść w połączeniu z Parkiem Wodnym na stronie internetowej Parku Wodnego.

Gdzie znajduje się Stacja Parkowa, jak dojechać?

➡️ Pomiędzy Parkiem Wodnym a Hotelem Swing. Na mapce poniżej pokazujemy wejście bezpośrednie na strefę Stacji Parkowej. 👇

🅿️ Parking płatny pod Parkiem Wodnym: Pierwsze 2 h – 2 zł, Powyżej 2 h – 5 zł – płatne w kasach na parkingu.

➡️ Dojazd komunikacją miejską – najbliższy przystanek Park Wodny.

Stacja Parkowa to według nas fantastyczne miejsce na upalne dni dla dzieci. Dla dorosłych jest tu tak naprawdę niewiele atrakcji. Jak wcześniej napisałam, to głównie miejsce pomyślane o dzieciach. Ale i fajnie, bo one mają gdzie się pobawić, a dorośli gdzie odpocząć. Leżaków było tu bardzoooo dużo! Dodam też, że wszystko jest na tyle niewielkie, że dzieciaki można mieć „na oku” i doglądać z leżaka.

O atrakcjach, jakie są w Parku Wodnym, możecie poczytać w naszym wpisie z zeszłego roku:

Oczywiście więcej inspiracji na spacery i ciekawe miejsca do odwiedzenia z dziećmi w Krakowie i okolicy znajdziecie na blogu. Szukajcie w zakładkach NA SPACER, PLACE ZABAW, oraz INNE FORMY SPĘDZANIA CZASU. Jeśli szukacie więcej pomysłów na wycieczki poza Kraków, to zajrzyjcie do zakładek WYCIECZKI POZA KRAKÓW oraz OKOLICE KRAKOWA.

Kontakt

Spodobał Ci się nasz wpis? Zapraszamy do kontaktu z nami, oraz zapisania się na newsletter. Możecie nas również znaleźć na Instagram oraz Facebook.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszą mapą, którą na bieżącą aktualizujemy o nowe miejsca, które z pewnością spodobają się Waszym pociechom 😉. Odkrywajmy Kraków i okolice!